بازگشت وازکتومی با بهترین دکتر عمل وازووازستومی در ایران

دکتر عمل برگشت وازکتومی در اصفهان

vasectomy cost, vasectomy definition, vasectomy meaning, vasectomy nhs, vasectomy procedure, vasectomy recovery, vasectomy reversal, vasectomy reversal cost, vasectomy reversal cost australia, vasectomy reversal cost near me, vasectomy reversal near me, vasectomy reversal nhs, vasectomy reversal recovery, vasectomy reversal reddit, vasectomy reversal success rate, vasectomy reversal uk cost, vasectomy side effects, vasectomy surgery, vasostomy operations, vasovasostomy operation time, آیا وازکتومی برگشت پذیر است, اعراض قطع القناة الدافقة, امکان برگشت وازکتومی, بازگشت وازکتومی, بازگشت وازکتومی رایگان, برگشت وازکتومی, برگشت وازکتومی چیست, برگشت وازکتومی نی نی سایت, تكلفة قطع القناة الدافقة, جراحی بازگشت وازکتومی, جراحی وازووازستومین, جراحی وازووازستومینو, جراحی وازووازستومینی, جراحی وازووازستومینیوم, درصد برگشت وازکتومی, درصد برگشت وازکتومیم, درصد برگشت وازکتومیمه, عكس قطع القناة الدافقة, عمل بازگشت وازکتومی, عمل بازگشت وازکتومی رایگان شد, عمل برگشت وازکتومی, عمل وازکتومی برگشت پذیر است, عمل وازووازستومی, عمل وازووازستومی چیست, عمل وازووازستومینیوم, عملية قطع القناة الدافقة في السعودية, فغر القناة الدافقة pdf, فیلم عمل برگشت وازکتومی, قطع القناة الدافقة, قطع القناة الدافقة البحرين, قطع القناة الدافقة السعودية, قطع القناة الدافقة بالانجليزي, قطع القناة الدافقة حكم, قطع القناة الدافقة لدى الرجل, قطع قناة الدافقة, قیمت بازگشت وازکتومیم, قیمت بازگشت وازکتومین, قیمت بازگشت وازکتومینیوم, قیمت برگشت وازکتومیم, قیمت وازووازستومینیوم, مراکز بازگشت وازکتومی در اصفهان, مراکز بازگشت وازکتومی در تبریز, مراکز بازگشت وازکتومی در تهران, مراکز بازگشت وازکتومی در شیراز, مراکز بازگشت وازکتومی در مشهد, موفقیت برگشت وازکتومیم, هزینه بازگشت وازکتومی, هزینه بازگشت وازکتومیم, هزینه بازگشت وازکتومین, هزینه برگشت وازکتومی, هزینه برگشت وازکتومیم, هزینه عمل بازگشت وازکتومی, هزینه وازووازستومیت, هزینه وازووازستومین, هزینه وازووازستومینیوم, وازکتومی برگشت پذیر, وازکتومی برگشت پذیر است, وازووازستومی 369-vasectomy-قیمت-و-هزینه-برگشت-یا-بازگشت-وازکتومی-با-بهترین-دکتر-عمل-وازووازستومی-در-اصفهان-return

بازگشت وازکتومی با بهترین دکتر عمل وازووازستومی در ایران، معکوس کردن وازکتومی جراحی برای خنثی کردن وازکتومی است. در طول این عمل، جراح هر لوله (وافرانس) را که اسپرم را از یک بیضه به مایع منی می برد، دوباره وصل می کند. پس از برگشت موفقیت آمیز وازکتومی، اسپرم دوباره در مایع منی وجود دارد و ممکن است بتوانید همسر خود را باردار کنید.

درصد موفقیت عمل وازووازستومی

میزان حاملگی پس از برگشت وازکتومی بسته به نوع عمل از حدود 30% تا بیش از 90% متغیر است. عوامل زیادی بر موفقیت آمیز بودن بازگشت در بارداری تأثیر می‌گذارند، از جمله زمان پس از وازکتومی، سن شریک زندگی، تجربه و آموزش بهترین دکتر عمل وازووازستومی در ایران، و اینکه آیا قبل از وازکتومی مشکلات باروری داشته اید یا خیر، می تواند در میزان موفقیت این عمل تاثیر گذار باشد.

عمل برگشت وازکتومی برای چیست؟

تصمیم به انجام وازکتومی معکوس ممکن است به دلایل مختلفی از جمله از دست دادن فرزند، تغییر قلب یا ازدواج مجدد یا درمان درد مزمن بیضه پس از وازکتومی اتفاق بیفتد.

خطرات عمل وازووازستومی

تقریباً تمام وازکتومی ها قابل برگشت هستند. با این حال، موفقیت این عمل برای بچه دار شدن شما را تضمین نمی کند. حتی اگر چندین سال از وازکتومی اصلی گذشته باشد، می‌توان اقدام به معکوس کردن وازکتومی کرد، اما هر چه بیشتر باشد، احتمال و درصد موفقیت کمتری وجود دارد که معکوس عمل کند. برگشت وازکتومی به ندرت منجر به عوارض جدی می شود.

عوارض عمل برگشت وازکتومی

  • خونریزی در داخل کیسه بیضه : این می تواند منجر به جمع آوری خون (هماتوم) شود که باعث تورم دردناک می شود. شما می توانید با پیروی از دستورالعمل های بهترین دکتر عمل وازووازستومی در ایران برای استراحت، استفاده از تکیه گاه کیسه بیضه و استفاده از کمپرس یخ پس از جراحی، خطر هماتوم را کاهش دهید. از پزشک خود بپرسید که آیا نیاز به اجتناب از آسپرین یا سایر انواع داروهای رقیق کننده خون قبل و بعد از جراحی دارید یا خیر.
  • عفونت در محل جراحی : اگرچه بسیار نادر است، اما عفونت ها در هر جراحی خطری هستند و ممکن است نیاز به درمان با آنتی بیوتیک داشته باشند.
  • درد مزمن بعد از عمل وازووازستومی : درد مداوم پس از برگشت وازکتومی غیر معمول است ولی کمی درد و تورم طبیعی است و جای نگرانی نیست.

فرایند عمل برگشت وازکتومی

زمانی که شما بازگشت وازکتومی با بهترین دکتر عمل وازووازستومی در ایران را تجربه خواهید کرد، باید قبل از اقدام این جراحی به چند نکته زیر توجه و به آنها فکر کنید.

  1. معکوس کردن وازکتومی ممکن است گران باشد و بیمه شما ممکن است آن را پوشش ندهد. از هزینه و قیمت عمل وازووازستومی در اصفهان زودتر مطلع شوید.
  2. برگشت وازکتومی معمولاً زمانی بیشترین موفقیت را دارند که توسط جراح زبردست، پنجه طلا و با تجربه انجام شوند و در مورد تکنیک های جراحی میکروسکوپی، از جمله تکنیک هایی که از میکروسکوپ جراحی استفاده می‌کنند، آموزش دیده و استفاده شوند.
  3. عمل وازووازستومی زمانی بیشترین موفقیت را دارد که توسط جراحی انجام شود که این عمل را به طور منظم انجام می دهد و بارها این عمل را انجام داده است.
  4. جراحی وازووازستومی گاهی اوقات نیاز به یک نوع ترمیم پیچیده تر دارد که به عنوان وازواپیدیدیموستومی شناخته می‌شود. مطمئن شوید که جراح شما قادر به انجام این روش در صورت نیاز است.
ادامه مطلب  واریکوسل چیست درمان قطعی، علت و عوارض در رابطه زناشویی

هنگام انتخاب بهترین دکتر عمل وازووازستومی در ایران، از پرسیدن سوالاتی در مورد تعداد دفعات معکوس وازکتومی توسط پزشک، نوع تکنیک های مورد استفاده و دفعات برگشت وازکتومی منجر به بارداری نترسید. همچنین در مورد خطرات و عوارض احتمالی این روش سوال بپرسید.

غذا و داروها

مطمئن شوید که می دانید چه اقداماتی را قبل از جراحی باید انجام دهید. احتمالاً پزشک از شما می خواهد که مصرف برخی داروها از جمله داروهای رقیق کننده خون و مسکن ها مانند آسپرین یا ایبوپروفن (Advil، Motrin IB، سایرین) را متوقف کنید، زیرا می توانند خطر خونریزی شما را افزایش دهند.

پوشاک و وسایل شخصی

برای پوشیدن لباس بعد از جراحی، لباس‌های زیر تنگ، مانند ساپورت ورزشی همراه داشته باشید. این کار از کیسه بیضه شما حمایت می کند و باندها را در جای خود نگه می دارد.

سایر اقدامات احتیاطی

ترتیبی دهید که شخصی بعد از جراحی شما را به خانه برساند. جراحی معمولاً حدود دو تا چهار ساعت یا بیشتر طول می کشد. اگر این روش با بیهوشی عمومی انجام شود، ممکن است به زمان بیشتری برای بهبودی نیاز داشته باشید. از پزشک خود بپرسید که چه زمانی می توانید پس از جراحی به خانه بروید.

قبل از عمل جراحی معکوس وازکتومی

باید به نکات زیر قبل از جراحی معکوس وازکتومی توجه کنید، در ادامه مقاله بازگشت وازکتومی با بهترین دکتر عمل وازووازستومی در ایران به چند نکته اشاره می کنیم.

  1. سابقه خود را بگیرید و یک معاینه فیزیکی انجام دهید. پزشک شما می‌خواهد مطمئن شود که نگرانی‌های سلامتی که می‌تواند جراحی را پیچیده کند، ندارید.
  2. بررسی کنید که آیا می توانید اسپرم سالم تولید کنید. برای اکثر مردان، داشتن فرزندی از قبل، دلیل کافی است. بعد از وازکتومی، بیضه‌ها به تولید اسپرم ادامه می دهند. اما مقدار اسپرمی که تولید می کنید ممکن است به مرور زمان کاهش یافته باشد. سن، رژیم غذایی، ورزش، استعمال دخانیات و موارد دیگر می تواند میزان تولید اسپرم سالم را تغییر دهد. برای اطمینان، ممکن است پزشک شما بخواهد قبل از جراحی، آزمایشات آنالیز مایع منی را انجام دهید.
  3. تأیید کنید که شریک زندگی شما توانایی بچه دار شدن را دارد. پزشک شما می خواهد ببیند آیا شریک زندگی شما مشکلی در باروری دارد یا ندارد، به خصوص اگر همسر شما هرگز بچه دار نشده یا بیش از 40 سال سن داشته باشد. ممکن است نیاز به معاینه زنان و آزمایشات دیگر باشد.

وازواپیدیدیموستومی

پزشکان معمولاً عمل وازووازستومی را در یک مرکز جراحی یا بیمارستان انجام می دهند. این روش به طور کلی به صورت سرپایی انجام می شود، بدون یک شب اقامت. برخی از جراحان معکوس کردن وازکتومی می توانند جراحی را در کلینیک انجام دهند، اما شما باید مطمئن شوید که جراح می تواند ترمیم پیچیده تری (وازواپیدیدیموستومی) را در کلینیک انجام دهد، در صورت لزوم.

دکتر عمل وازووازستومی در اصفهان ممکن است از بیهوشی عمومی برای بیهوش کردن شما در حین جراحی استفاده کند. یا ممکن است جراح به شما داروی بی حسی بدهد که شما را از احساس درد باز می دارد، اما شما را نمی خواباند، مانند بی حسی موضعی.

معکوس کردن وازکتومی دشوارتر از وازکتومی است و باید با استفاده از میکروسرجری انجام شود، که در آن جراح از یک میکروسکوپ جراحی قدرتمند برای بزرگنمایی مجرای دفران به اندازه 40 برابر اندازه آن استفاده می کند. در صد موفقیا این نوع جراحی نیاز به مهارت و تخصص جراح خوب شما دارد.

ادامه مطلب  خون در منی یا هماتواسپرمی، تشخیص علت، علائم درمان

2 روش عمل معکوس کردن وازکتومی

بهترین پزشکان برگشت وازکتومی که این جراحی را انجام می دهند معمولاً به یکی از این دو روش مجرای دفران را دوباره وصل می کنند:

  1. وازواوستومی (vas-o-vay-ZOS-tuh-me) : با این روش، جراح انتهای بریده شده هر لوله ای که اسپرم را حمل می کند (وافرانس) را دوباره به هم می دوزد.
  2. وازواپیدیدیموستومی (vas-o-ep-ih-did-ih-MOS-tuh-me) : این جراحی مجرای دفران را مستقیماً به اندام کوچکی در پشت هر بیضه که اسپرم را نگه می دارد (اپیدیدیم) می چسباند. وازواپیدیدیموستومی پیچیده‌تر از وازوواستومی است و به طور کلی در صورتی انتخاب می‌شود که وازووازوستومی قابل انجام نباشد یا احتمالاً مؤثر نباشد.

وازوواستومی یا وازواپیدیدیموستومی

تصمیم برای انجام وازوواستومی در مقابل وازواپیدیدیموستومی بستگی به این دارد که آیا اسپرم در هنگام تجزیه و تحلیل مایع مجرای دفران در زمان جراحی دیده می شود یا خیر. نمی توان از قبل تشخیص داد که کدام روش مورد نیاز است. در بیشتر موارد، جراح در طول عمل تصمیم می گیرد که کدام تکنیک بهترین کار را انجام دهد.

گاهی اوقات ترکیبی از دو تکنیک جراحی مورد نیاز است. وازوواستومی در یک طرف و وازواپیدیدیموستومی از طرف دیگر. هر چه از وازکتومی شما بیشتر گذشته باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که به وازواپیدیدیموستومی در یک یا هر دو طرف نیاز داشته باشید.

در طول روش جراحی وازوواستومی

هنگام جراحی وازوواستومی، پزشک یک برش کوچک (برش) روی کیسه بیضه شما ایجاد می کند. این باعث می شود لوله حامل اسپرم (مرگ دفران) در معرض دید قرار گیرد و آن را از بافت های اطراف آزاد کند. سپس، پزشک مجرای دفران را باز می کند و مایع داخل آن را بررسی می کند. هنگامی که اسپرم در مایع وجود دارد، انتهای مجرای دفران را می توان به هم متصل کرد تا مسیر عبور اسپرم را دوباره باز کند.

اگر مایع حاوی اسپرم نباشد، بافت اسکار ممکن است جریان اسپرم را مسدود کند. در این مورد، پزشک شما ممکن است وازواپیدیدیموستومی را انتخاب کند. جراحی با کمک تکنیک های جراحی میکروسکوپی برای معکوس کردن وازکتومی استفاده شده است اما معمولاً فقط در موارد خاص مورد نیاز است.

بعد از عمل معکوس کردن وازکتومی

  • بلافاصله پس از جراحی، پزشک محل برش را با بانداژ می پوشاند. برای کاهش تورم، لباس‌های زیر تنگ مانند ساپورت ورزشی بپوشید و توصیه می شود 24 تا 48 ساعت، محل جراحی را خنک نگه دارید.
  • ممکن است برای چند روز درد داشته باشید. اگر پزشک پس از جراحی روی محل برش بانداژ قرار داد، بپرسید که چه موقع برداشتن آنها مشکلی نیست. هر بخیه ای باید طی 7 تا 10 روز حل شود.
  • پس از بازگشت به خانه، آرام باشید و سعی کنید فعالیت هایی را که ممکن است باعث حرکت بیش از حد بیضه ها شود، محدود کنید. با از بین رفتن داروی بیهوشی، ممکن است کمی درد و تورم داشته باشید. برای اکثر مردان، درد شدید نیست و پس از چند روز تا یک هفته بهتر می شود.

اقدامات و مراقبت های بعد از عمل وازوواستومی

ممکن است دکتر عمل وازووازستومی در اصفهان اقدامان مراقبتی و دستورالعمل های زیر را به شما بدهد تا نتیجه ایده ال دریافت شود و از خطرات و عوارض این عمل پیشگیری شود.

  1. برای چندین هفته، به جز هنگام دوش گرفتن، از یک ساپورت ورزشی استفاده کنید. پس از آن، هنگام ورزش باید به پوشیدن آن ادامه دهید.
  2. در دو روز اول پس از جراحی، از هر چیزی که ممکن است محل جراحی را خیس کند خودداری کنید، مانند حمام کردن یا شنا کردن.
  3. هر گونه فعالیتی که ممکن است روی بیضه ها یا کیسه بیضه ایجاد کند، مانند دویدن، فعالیت های ورزشی، دوچرخه سواری یا بلند کردن اجسام سنگین را حداقل به مدت شش تا هشت هفته پس از جراحی محدود کنید.
  4. اگر شاغل اداری هستید، احتمالاً می توانید چند روز پس از جراحی به کار خود بازگردید. اگر کار بدنی انجام می دهید یا شغلی دارید که نیاز به پیاده روی یا رانندگی زیاد دارد، با پزشک خود در مورد زمان ایمن بودن بازگشت به سر کار صحبت کنید.
  5. تا زمانی که پزشکتان بگوید مشکلی ندارد، رابطه جنسی یا انزال نداشته باشید. اکثر مردان باید دو تا سه هفته پس از جراحی از انزال خودداری کنند.
ادامه مطلب  دکتر سعید حقدانی | فعال در مرکز باروری و ناباروری اصفهان

انجماد اسپرم

اگرچه معمولاً مورد نیاز یا توصیه نمی‌شود، اما در صورتی که وازکتومی معکوس نشد، می‌توانید اسپرم منجمد (انجماد) را انتخاب کنید. اگر نمی توانید از طریق رابطه جنسی پدری داشته باشید، ممکن است همچنان بتوانید از طریق فناوری کمک باروری مانند لقاح آزمایشگاهی بچه دار شوید.

نتایج عمل وازوواستومی

مدتی پس از جراحی، پزشک مایع منی شما را زیر میکروسکوپ بررسی می کند تا ببیند آیا عمل موفقیت آمیز بوده است یا خیر. ممکن است پزشک بخواهد منی شما را به صورت دوره ای بررسی کند. مگر اینکه شریک زندگی خود را باردار کنید، بررسی مایع منی از نظر وجود اسپرم تنها راه برای تشخیص موفقیت آمیز بودن وازکتومی است.

هنگامی که وازکتومی معکوس موفقیت آمیز باشد، ممکن است اسپرم ظرف چند هفته در مایع منی ظاهر شود، اما گاهی ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد. احتمال بارداری به عوامل مختلفی از جمله تعداد و کیفیت اسپرم موجود و سن همسر بستگی دارد.

اگر وازکتومی معکوس جواب نداد

عمل جراحی وازوواستومی گاهی اوقات در صورت وجود یک مشکل زمینه ای در بیضه که نتوان آن را در طول جراحی تشخیص داد یا اگر مدتی پس از جراحی انسداد ایجاد شود، با شکست مواجه می‌شود. اگر این روش در بار اول جواب نداد، برخی از مردان برای دومین بار جراحی برگشت وازکتومی انجام می دهند. میزان موفقیت برای تلاش دوم کمی کمتر از تلاش اولیه است.

همچنین ممکن است بتوانید از طریق لقاح آزمایشگاهی با استفاده از اسپرم منجمد، صاحب فرزند شوید. اسپرم ممکن است به طور مستقیم از بیضه یا اپیدیدیم در زمان جراحی برگشت و یا در تاریخ بعدی بازیابی شود. پزشکان معمولاً منجمد کردن اسپرم را در زمان جراحی معکوس توصیه نمی کنند، زیرا ممکن است یک روش اضافی غیر ضروری باشد که هم وقت و هم هزینه های شما به هدر می رود.

توصیه پزشکی دکتر عمل جراحی وازوواستومی اصفهان

سایت رسمی دکتر سعید حقدانی درمان پزشکی ارایه نمی کند. این مجله آنلاین در حوزه سلامت مردان و افزایش دانش مخاطبان خود در حوزه بیماری های کلیه و مجاری ادرای، درمان ناباروری مردان و بهبود عملکرد دستگاه تناسلی مردان با مخاطبین خود زبان ساده و قابل فهم ارتباط برقرار می کند. چنانچه مشکلی در زمینه سلامت دارید با مشاوره از بهترین متخصصین سلامت به سلامتی خود اهمیت بدهید تا درمان متناسب با شرایط تان را به شما ارائه دهند.
سلب مسئولیت

از آنجایی که مطالب حوزه پزشکی از حساسیت بالایی برخوردار هستند، مطالب منتشر شده در مقاله بازگشت وازکتومی با بهترین دکتر عمل وازووازستومی در ایران، اعم از فیلم، عکس، نوشته و پادکست، هرگز جایگزین نظرات و توصیه های تخصصی پزشکان نخواهد بود و مخاطبان هرگز نباید از این مطالب به عنوان جایگزین توصیه پزشک یا افراد مراقبت های بهداشتی استفاده کنند. دکتر حقدانی توصیه می کنند چنانچه سوالی دارید می توانید از انتهای همین پست، سئوال خود را بپرسید تا در اسرع وقت پاسخگوی نیاز شما باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 12 =